12.02.2020, 00:05
Mida toovad muutuvad keskkonnanõuded raskeveokitele? Vaade tulevikku Scania näitel
Kuigi raskeveokite maailmas flirditakse elektriga, on keskkonna säästmiseks lihtsamaid ja tõhusamaid meetmeid.

Veoauto on nagu rätsepaülikond – igaüks mõeldud võimalikult hästi ettevõtte vajadusi teenindama.
FOTO:
Veokeid toodetakse tuhandeid variatsioone. Nagu kehasse õmmeldud ülikond on need mõeldud ettevõtja vajadusi võimalikult täpselt täitma. Ja erinevad tingimused nõuavad erinevaid veokeid, mistõttu ei saa neid (õnneks) ühe puuga lüüa, olgu ametnik peast nii roheline kui tahes.
Veokite kütusekulu oleneb haakest, sellel olevast koormast, maapinna reljeefist ja 12% ulatuses näiteks ilmast. Ilmselt on ka EL-i ametnikud ja looduskaitsjad mõnevõrra kimbatuses, kui madalale püüdlused seada, ja seetõttu pole veel veokite maailma rappima karatud. Mingi normaalne ja mõistlik tase on saavutatud, utoopilisi eesmärke praegu veel ei seata.