Pauligil läheb suurepäraselt. Viimased paar aastat on olnud tavapärasest väga erinevad ning eelmine aasta oli eriti raske, just nagu paljudel FMCG (kiiresti liikuvad tarbekaubad - toim) ettevõtetel. Hea uudis on aga see, et viimase aasta-pooleteise jooksul tehtud põhjalik töö hakkab viimaks vilja kandma ning me taastume jõudsalt. Jätkame tööd ka oma jätkusuutlikkuse kavaga, millest meie paljud tänased otsused juhinduvad.

Räägime jätkusuutlikkusest veidi lähemalt. Milline on Pauligi suund järgmise 5-10 aasta jooksul?

Meil on kliima ja ringmajanduse, õiglase ja kaasava töötamise, meie inimeste ning planeedi tervise osas eesmärgid paika seatud. Näiteks oleme kliimamuutuste osas öelnud, et aastaks 2030 vähendame kasvuhoonegaaside heitkoguseid oma tegevuses 80% ja väärtusahelas 50%. See on ambitsioonikas eesmärk, mille poole me jõudsalt liigume.

Oleme samuti öelnud, et 70% meie käibest peab tulema toodetest ja teenustest, mis aitavad kaasa inimeste ja planeedi tervisele ja heaolule. See aitab meil teha otsuseid näiteks selle osas, millistesse toodetesse me investeerime, milliseid uusi tooteinnovatsioone turule toome jne.

Viimane punkt puudutab õiglast ja kaasavat töötamist, kus oleme aastaks 2030 oma eesmärgiks seadnud, et 100% Pauligi toorainest pärineb kontrollitud ja jätkusuutlikust allikast. Liigume samm-sammul ühest kategooriast ja tootest teise, tagades seejuures, et saavutame kõik seatud eesmärgid.

Jätkusuutlikkus ei ole eraldiseisev programm või strateegia, see on integreeritud Pauligi äristrateegiasse ja meie üleüldisse vaatesse. See mõjutab meie otsuseid, näiteks seda, millistesse masinatesse me investeerime, milliseid tehaseid me ehitame, milliseid valikuid teeme tooteportfelli osas ja milliste kolmandate osapooltega koostööd teeme. Jätkusuutlikkus on osa meie igapäevasest otsustusmaatriksist.

Milliseid õppetunde on teil karjääri jooksul olnud?

Olen olnud Soomest eemal 20 aastat. Lahkusin 1994. aastal ja tulin tagasi 2014. aastal. Selle aja jooksul töötasin kuues erinevas riigis Euroopas ja Ameerika Ühendriikides. Peamiseks õppetunniks on minu jaoks olnud oskus muutustega toime tulla.

Võtke muutused avasüli vastu. Need on teie sõbrad, mitte vaenlased. Siin pole midagi karta. Mida rohkem ma varasemalt kogetule mõtlen, seda enam saan aru, et muutused aitavad kasvada nii professionaalselt kui ka isiklikult. Muudatused ja nendega toimetulek toidab loovust, kuna seisad sel hetkel uue olukorra ja muutuste ees. Mida rohkem selle olukorraga kokku puutud ja oskust harjutad, seda loovamaks muudatustega toimetulemisel muutud. Samuti kasvab vastupidavus ja õpid neid olukordi kontrollima.

Kõik kardavad tundmatut, kõigil on muutuste ees natuke hirm, kuid kui seda oskust harjutada, siis see hirm väheneb. See on suurepärane professionaalne ja eluline oskus. Seega, võta muutused omaks, sest need on paratamatu osa elust.

Kas te olete ise kohviinimene? Milline on teie suhe kohviga?

Jah, olen kohvisõber. Enne Pauligit oli minu suhe kohviga üsna funktsionaalne, sest tahtsin sellest saada energialaengut ja ergutust. See oli osa minu rutiinist, nagu ma arvan, et see on paljudele inimestele. Kui Pauligis alustasin, siis ostsin esimese asjana kohvimasina, mis valmistab kohvi ubadest. See oli minu jaoks justkui ilmutus, sest see muutis kogu maitseelamust - kohvimaitse saavutas uue sügavuse. Ma soovin, et inimesed üle kogu maailma saaksid nautida Paulig kohvi, sest minu kogemus näitab, et paljudes riikides ei ole kohv kahjuks kuigi hea.

Te olete töötanud ka turunduses. Milline on turunduse tulevik jätkusuutlikkuse raamistikus?

Jätkusuutlikkuse tähtsus turunduses ainult kasvab, see on ilmselge. Ettevõtted tahavad rääkida kõigest, mida nad kliima, jäätmete, ringmajanduse jne heaks teevad. Ning tarbijad, jaemüüjad, seadusandjad ja finantsasutused on samuti huvitatud, mida ettevõtted teevad. Nende valikud lähtudes sellest, mida ettevõtted teevad. Tarbija ja turunduse seisukohast, eriti noorema põlvkonna puhul, teevad inimesed oma valikuid selle põhjal, kuidas brändid ja ettevõtted nende väärtustega klapivad. Nad soovivad töötada koos brändidega ja osta brändidelt, kes aitavad neil teha kliima- ja keskkonnasõbralikke otsuseid.

Samas soovivad nad, et ettevõtted oleksid oma sõnades ja tegudes läbipaistvamad, et oleks võimalik veenduda, et nad teevad seda, millest räägivad. See kõik avaldab turundusele tugevat survet.

Sotsiaalmeedia ja mõjuisikute tähtsus selles aspektis kasvab samuti, sest nad aitavad ettevõtetel oma sõnumit traditsioonilise meedia piiridest kaugemale tuua. Tarbijate ja teiste huvirühmade ootused kasvavad ning ellu jäämiseks tuleb jätklusuutlikke otsuseid teha.

On teil häid nippe, mida inimesed saaksid järgida, et planeedi tervist mõjutada?

Parim näide tuleb tegelikult Eestist. See on Maailmakoristuspäev, mis sai alguse aastal 2008, mil 50 000 inimest otsustasid oma riigi ära koristada. Tänaseks on ettevõtmisest osa võtnud üle 70 miljoni vabatahtliku ja ligikaudu 200 riigi, kes on koristanud kokku rohkem kui 300 000 tonni jäätmeid. Olen Maailmakoristuspäeval ka ise mitmel korral osalenud.

Suurepärase näite teeb Maailmakoristuspäevast selle konkreetsus. Inimesi motiveerib kõige enam jätkusuutlikke otsuseid tegema see, kui tulemus on nähtav. Ma arvan, et Maailmakoristuspäev on fantastiline näide.

Teil on olnud väga muljetavaldav karjäär. Kelleks te lapsena unistasite saada?

Tegelikult tahtsin saada lennukipiloodiks nagu paljud väikesed poisid. Ma unistasin sellest teismeeani, mil pidin plaanist kahjuks loobuma, sest mul oli väga halb silmanägemine. Olin sunnitud midagi muud välja mõtlema ning siin ma nüüd olen.

Vähemalt saate oma töö tõttu palju lennata..

Jah, kuid see on kui kaheteraline mõõk. Soovime kasutada tehnoloogilisi lahendusi, mis lubavad meil tööd teha ilma reisimata, kuid samal ajal peab ka näost-näkku kohtuma. Tehnoloogia on küll suurepärane abimees, kuid inimestega samas ruumis viibimise mõju, tassikese kohvi joomine ja äri või muude teemade arutamine on asendamatu. Tasakaal peab olema.