MITis töötav Andres Ševtšuk ütleb arhitekt Jaak-Adam Looveerele, et nii väikeste linnade nagu Tallinna ja Tartu puhul tuleks suurte ringteede asemel panustada tugevatele kesklinnadele.
Ajaloolane: inimesed peavad autot ikka veel vabaduse kehastuseks, kuid veedavad tunde ummikutes (128)
Nõukogude ajal olid autod haruldased ja väga hinnatud, sümboliseerides sageli iseseisvust. Sotsialistliku autokultuuri pärand püsib senini eestlaste ja teistegi idabloki inimeste suhtumises autoomandisse ja liikuvusse, märkis Roheportaalile ajaloolane Luminiţa Gătejel.
FOTOD | Kaarli puiestee rattatee külvati üle liiklusmärkidega. Pere: see oli Järvani tööõnnetus, need koristatakse ära (344)
Kaarli puiesteel asuva Vabaduse väljaku bussipeatuse juurde on tekkinud rodu ülekäigurajamärke, mis linnarahva silma kriibivad ja küsimusi tekitavad. Abilinnapea Järvani sõnul ei piisa vaid teemärgistest, kuid Pere sõnul kaovad märgid juba peagi.
EL karmistas reovee käitlemise nõudeid. Väiksemate asulate majapidamised tuleb peagi ühendada reoveekogumissüsteemidega (52)
Euroopa Liidu Nõukogu kiitis eile heaks uue asulareovee puhastamise direktiivi, mis seab rangemad nõuded veekaitse ja keskkonnastandardite tugevdamiseks.
Idee järgi peaksid kõik hooned olema maksimaalselt energiat säästvad. Maja kütmiseks toodetud soojust ei tohiks niisama tuulde lasta ning elektrit tuleks kasutada otstarbekalt ja võimaluse korral sealsamas toota.
28. oktoobril avab Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutus (EIS) korteriühistutele korterelamute rekonstrueerimise toetuse rekordilise, 170 miljoni euro suuruse taotlusvooru. Ida-Virumaa korterelamute rekonstrueerimiseks avab EIS samal päeval taotlusvooru mahus 15 miljonit eurot. Toetuste eesmärk on...
Tallinnasse Pärnu maanteele ja Järvevana teele on ilmunud uut tüüpi liikluskaamerad, mille abil kavatsetakse hakata katsetama sõidukite keskmise kiiruse mõõtmist – Eesti seadused selle alusel kedagi karistada siiski ei võimalda.
Tartlased on agaruselt Euroopa neljandad rattarenditeenuse kasutajad (12)
Eesti on edetabelis kolmandal kohal.Tudengilinna rattaringlus teeb uuringu järgi silmad ette isegi Helsingile. Kogu Eesti on tänu Tartule Euroopas kolmandal kohal.
Vabariigi Valitsus otsustas täna, et tuuleenergia kiiremaks arendamiseks hakatakse arendajatele pakkuma võimalust rajada tuuleparke riigile kuuluvatele maatükkidele.
Kas ka Eestis oleks mõistlik kiiruseületamisi keskmise kiiruse järgi mõõta? Läti eeskuju näitab, et võib-olla tõesti.
Eesti teadlased uurisid esimest korda, mitmel päeval aastas saaks mereveest Tallinnale soojusenergiat toota. Nad järeldasid, et kui vett ammutada mere sügavamatest kihtidest, mis asuvad ka pealinnale haruldaselt lähedal, saaks soojust toota pea et aasta läbi.
VIDEO | Tallinn koristab tänavu kõnniteedelt rohkem lund. Abilinnapea: praegu ei saa öelda, et võtame kõik linna kõnniteed juba tuleval talvel ette (115)
Tallinna linn koristab tänavu lund suuremas mahus Kesklinna ja Põhja-Tallinna kõnniteedel, teistes linnaosades tavapärases mahus. Abilinnapea Pärtel-Peeter Pere (Reformierakond) rõhutas, et igale poole linn sellel talvel siiski ei jõua, kuid antakse endast parim.
INTERVJUU | Ülemiste City rohevaldkonna juht: Tallinna linnavalitsuse otsus sulgeda kaheks aastaks trammipeatus viis inimesed tagasi autorooli (19)
Liikuvusandmete analüüs näitab, et Tallinna linnavalitsuse otsus sulgeda Rail Baltica raudterminali ehitamise ajaks trammiliini peatused Ülemistel viis paljud linnakus töötavad inimesed ühistranspordi kasutajate seast tagasi autorooli, ütleb intervjuus Fortele Ülemiste City rohevaldkonna juht Mati F...
VIDEO | Rongiga tööle sõitmise hind on mõnel juhul ületanud auto oma. „Ühissõidukite ristkasutus on Tallinnas kallim kui Helsingis“ (271)
Delfi TV avastas, et Harjumaa n-ö kuldsest ringist Tallinnasse jõudmiseks võib mõnelgi juhul olla odavam variant... isiklik sõiduauto. Ametkonnad, kelle töö hulka kuulub ühissõidukite kasutamise soodustamine, on nõutud.
Sotsiaalmeedias levitatakse artiklit, kus väidetakse, et tuuleturbiinidel on laastav mõju keskkonnale pärast nende kasutusea lõppu. Artiklis ja postitustes esitatakse vananenud ja vale infot.
Esmaspäeval jõustuvad Tallinnas ühistranspordi liinivõrgu muudatused, mis mõjutavad 15 bussiliini (94)
Järgmisel esmaspäeval jõustuvad Tallinnas ühistranspordi liinivõrgu ajakohastamise teise etapi muudatused, mille eesmärk on parandada linnaosade vahelisi ühendusi ja pakkuda mugavamaid ümberistumisvõimalusi. Kokku on muudatustest mõjutatud 15 bussiliini.
Tallinna ja Tartu vahelise raudteelõigu elektrifitseerimise järel peaks ekspressrongiga saama Ülemistelt Tartusse pooleteise tunniga.
Linna esimese elektribussi soetas eraettevõtja, kes transpordib sellega kliente kesklinnast otsukeskusesse.
Ivo Krustok: energeetikaplaan, mis ei näe ette fossiilkütuste kasutamise lõpetamist, ei ole realistlik (68)
Tuul, päike või põlevkivi? Biogaas või maagaas? Pellet või õli? Millised neist energialiikidest sobivad Eestisse ning kas meie lühikese suve ja pika talvega saab üldse taastuvenergiale loota või jääb see helesiniseks unistuseks, selgitab Stockholmi keskkonnainstituudi Tallinna keskuse kliimasüsteemi...
LÄKS VETT VEDAMA | Plaanist pikendada Tallinna ühistransporti naabervaldadesse ei tulnud midagi välja (59)
Tallinna linnavalitsuse plaanist asuda pikendama ühistranspordiliine ka lähivaldadesse ei tulnud (vähemalt esialgu) midagi välja, kuna nendele valdadele kuuluv ühistranspordiettevõte kasum oleks kannatanud ja see seati olulisemale kohale, kui parem ja odavam ühistransport elanikele. Tegelikult ei o...
2025. aasta alguses jõuab Eesti teedele 30 Toyota vesinikuautot, mis võetakse kasutusele ühistranspordis. Vesinikusõidukite tankimiseks veel võimalusi pole, ent 2025. aasta alguseks rajatakse Eesti esimesed vesinikutanklad Utilitase Väo energiakompleksi ja Tallinnasse Peterburi teele.
Riik viskab elektritranspordile kaikaid kodaratesse. Ampritasu kasv paneb ettevõtjaid taas kukalt kratsima (220)
Maailmas aina suureneb elektri eri valdkondades kasutamine. Väga oluline saab olema transporti puudutav muutus. Suvine ootamatu uudis pani siinsed ettevõtjad kaaluma, kas oluliste investeeringute tegemine tasub end ära. Praegu pigem mitte.
Tallinna liiklusmudel jääb ajale jalgu. Mudeli haldaja: tulevikustsenaariumite läbimängimine pole reaalsus, vaid unistus (150)
Paljud Tallinna liikluse ja avaliku ruumi muudatused modelleeritakse esialgu arvutiprogrammis, et nende negatiivne mõju oleks võimalikult väike. Kasutatav liiklusmudel saaks aga olla märksa täpsem ja kasulikum, et käia ühte jalga linna strateegiliste sihtidega.
Viimase aja Tallinna liikuvust kajastavates kirjatükkides ja kommentaarides seikleb näiliselt kamp Don Quijotesid, kes üritavad ebarealistlike ja vananenud arvamuste toel püsida fantaasiamaailmas, milles uuel reaalsusel kohta pole. Kui kõik ei lähe ootuspäraselt, süüdistavad nad nähtamatuid võlureid...
DOTATSIOON KÄRPESSE | Ühistranspordi piletihinnad tõusevad, tasuta transpordi kaotamine ei aidanud (200)
Kui palju ja millistel liinidel piletihinda tõsta tuleb, ei ole veel selge, ütles regionaalminister Piret Hartman (SDE). Hinnatõusu põhjuseks on riigieelarvest ettenähtud 119 miljoni euro suuruse ühistranspordi dotatsiooni kärbe.
Riik loob pinnast tulevikumaavarade kasutuselevõtuks ja plaanib kaevandamises võtta senisest suurema rolli (235)
Kliimaministeerium saatis kooskõlastusringile maapõueseaduse ja keskkonnatasude seaduse muutmise väljatöötamiskavatsuse eelnõu, mille eesmärk on luua selgust tulevikumaavarade kasutuselevõtu tingimustes.
FOTOD | Tour d´ÖÖ: ratturid sõitsid autovaba päeva raames mööda linna ja lõpetasid Hipodroomil tiirutades (123)
Jalgrattafännid kogunesid sel pühapäeval Vabaduse väljakul, et Tallinna autovaba päeva raames sõita rahulikus tempos 20 kilomeetrit läbi linna. Sõidu lõpp-punktiks oli sedakorda hipodroom, kus ratturid läbisid hoburakendi juhtimisel suurema osa traaviringist.
Tallinna linnapea arutab autovabal päeval ekspertidega, kas kliimaneutraalne linn on unistus või reaalsus.
Linnavõimu rahvaalgatuse korras kukutada ei saa, selgub seaduses järge ajades. Kristjan Järvani vastu allkirju kogunud Oliver Hainsalu sõnas, et on sellest teadlik, aga algatus näitab siiski selgelt, et linlased ei usalda abilinnapead ega ta tegevust.