Viimases taskuhäälingu „Rohepöörane“ episoodis oli külas Fridays For Future Eesti aktivist, kes selgitas, miks on noored otsustanud igareedesed protestid ära lõpetada.
Rahvusvahelise energiaagentuuri kohaselt jõuavad tänavu taastuvenergia investeeringud 1,58 triljoni euroni.
Euroopa Komisjoni hinnangul tuleks Eestil lõpetada energiatoetuste maksmine, et vähendada eelarvepuudujääki. Lisaks tuleb Eestil keskenduda vanemaealiste vaesusele ning taastuvenergia kasutuselevõtmise
Uus automaksu skeem: läbisõidupõhine automaks, mille puhul vajaks riik sõitudest asukohapõhist infot (352)
Riigikogu arenguseire keskuse juht Tea Danilov märgib, et nende pakutud mõte on maksustada maal ja linnas läbitud kilomeetreid erinevalt.
FOTOD | „Turvaline koolitee lastele!“ Tallinnas protesteeritakse jalakäijate ohutuse nimel (62)
Lisatud abilinnapea Vladimir Sveti kommentaarMeeleavaldusega nõutakse pealinna fooritsüklite muutmist selliselt, et jalakäijad ei peaks seisma ühegi magistraali ohutussaarel.
Peagi saab toetust vana ahju soojuspumba või uue ahjuga asendamiseks.
50% ehk enamik Eesti elanikest elab kortermajades, mis on ehitatud enam kui 20 aastat tagasi ning vajavad renoveerimist. Millised renoveerimistööd on vajalikud ning kuidas korteriühistu peaks renoveerimist finantseerima?
Rohepealinnaks pürgiv Tallinn on kergliikuritele mõeldud teeosi võõbanud kärtspunase krobeplastiga nii kõnniteedele kui ka sõiduteede radade vahele ja rõhutanud, et neil ei või ühelgi juhul autod peatuda ega parkida. Paraku näeb päriselus muud.
16 aastat tagasi hinnati, et Eestis on lubatud kaevandada liiga palju põlevkivi. Riik pole tänini kogust vähendanud (10)
Keskkonnaühendused ütlevad, et kõrge aastamäär ja riigi tegevusetus selle muutmisel annab kaevandajatele liiga vabad käed.
Märtsis takistas toonane majandusminister Riina Sikkut (SDE) Uus-Kiviõli kaevanduse rajamist. Möödunud nädalal lõpetas kliimaminister Kristen Michal (RE) VKG piinad.
Eesti suurim elektriautode laadimisteenuste pakkuja Enefit Volt saab Euroopa ühendamise rahastust (CEF) avaliku laadimisvõrgu laiendamiseks Eestis, Lätis, Leedus ja Poolas 2 miljonit eurot.
Rongisõit Riiast Tallinna võtab aega terve päeva. Nii pea teekond lühemaks ei muutu (64)
Elroni sõnul tuleb kõigepealt lahendada rahastuse küsimusedRiiast Tallinnasse on praegu võimalik jõuda rongiga, kuid selleks kulub tõenäoliselt terve päev. Läti reisirongifirma Pasažieru vilciens (PV) viib teid Läti pealinnast Valka, kuid seal peab ootama mitu tundi, et Elroni abil edasi jõuda, kirjutab Läti Delfi.
Järgmise aasta lõpus valmib 38 tuulikuga Tootsi tuulepark. Tuulepark koos päikesepaneelidega annab tulevikus peaaegu kümnendiku Eesti aastasest elektritarbimisest, kirjutab ERR.
Eksperdid rõhutavad, et autokeskse liikumisega võivad kaasneda rasvumine, diabeet, südamehaigused ja paljud teised tervisemured. Seejuures on haigestumisohus nii autojuhid ise kui ka kõik teised liiklejad.
Rahvusvahelise Energiaagentuuri avaldatud aruande kohaselt kasvas elektriautode müük eelmisel aastal üle 10 miljoni, kusjuures Hiina moodustas umbes 60% turust, kirjutab CNBC.
Tulevane kliimaseadus luuakse kas keskkonna või saastavate ettevõtete kaitsmiseks. Kumb jääb peale? (20)
Taskuhäälingu „Rohepöörane“ viimases episoodis arutasid saatejuhid, kas kliimaminister Kristen Michali juhtimisel luuakse Eestile kliimaseaduse näol uus majandus- või keskkonnaseadus.
Sõiduki esmase registreerimise maksuks võiks kehtestada keskmiselt 1800–2000 eurot ning mootorsõidukimaksu keskmine määr võiks olla 100–120 eurot aastas, selgub transpordiametis valminud sõidukimaksude memost, kirjutab ERR.
Ettevõte analüüsib pilootprojekti tulemusi, et mõista muutusi liikluskäitumises.
Kui palju lendleb tolmu ehitustöödesse mattunud Tallinna tänavail? Eksperiment andis ohtlikke tulemusi (81)
Mõõtmised Tallinna tänavail näitavad, et ehitustööde tõttu tekkinud tolmukogused ületavad suurel määral normi ja see võib ohustada inimeste tervist.
Pealinlastel tekib suveks võimalus nädalavahetuseti ka öötundidel bussiga koju saada.
Euroopa keskkonnaagentuuri andmetel sureb aastas õhusaaste tõttu vähemalt 1200 last.
Tallinnas napilt enne 2021. aasta kohalikke valimisi valminud punased rattateed ei pea ilmaoludele vastu – värv kulub iga kuu aina rohkem ja see saastab keskkonda.
Poola linnad hakkavad liiklust piirama. Sissepääs kesklinna sõltub autost (43)
Tallinna abilinnapea: ka meie arutame seda praeguUuest aastast kavatseb Poola pealinn Varssavi luua vähese saastega ala. Sellisel juhul ei pääseks kesklinna enam vanad diisel- ja bensiinimootoriga autod.
„Auto koht on sõiduteel.“ Tallinn võtab kasutusele uued meetmed kõnniteedel parkimise tõkestamiseks (61)
Muuhulgas hakkab suveperioodil Tallinna tänavatel ringi sõitma Mupo jalgrattapatrull, kes võtab sihikule eeskätt ratta- ja kõnniteedel parkimise.
Viimaks ometi! Kohe, kui automaksu tulekust kuulsin, hakkas aju tööle – selle imelise meetmega saaks ühtlasi täita vaesete maaomavalitsuste rahakotid ja elu maal lööks õitsele.
Värskeimas „Rohepöörane“ taskuhäälingu episoodis analüüsisid saatejuhid uue valitsuse keskkonna ja kliimaga seotud plaane. Kuula saatest, mis neid üllatas, mis pettumust valmistas.
Uus koalitsioon kavatseb lõpetada puidu põletamise elektri saamiseks. Mida see reaalsuses Eesti energia- ja puidusektori jaoks tähendab?
Riigi Kinnisvara (RKAS) läheb uuele katsele hankida oma klientidele suures koguses kümneks aastaks fikseeritud hinnaga roheelektrit. Eelmise aasta lõpus korraldatud hankel ei olnud keegi valmis müüma riigiasutustele soovitud hinnaga taastuvenergiat.
Selgunud on tuumajaama rajamiseks sobivad kohad. Kas sinu kodukoht on üks neist? (101)
Keskkonnaühendused peavad raportit puudulikuks.Kuigi tuumajaamale sobilikke kohti oleks Eestis teoorias 15, tõi töörühm välja neist neli, millel oleks suur regionaalselt positiivne mõju.