KUULA | Rohepööre podcast: kuidas panna tarbijaid tegema jätkusuutlikumaid valikuid?
Kelle kaela peaks veerema vastutus ühes lihtsas küsimuses: kes peaks tegema tervist ja jätkusuutlikkust silmas pidades poeriiulite vahel õigeid valikuid – kas tarbija või kaupmees? Lidli CSR ehk vastutustundliku ettevõtluse konsultant Liis Kiviloo ütleb, et kauplused saavad ostjat suunata parimate valikute juurde ja teha kõik endast oleneva nii-öelda tagatubades. Kuid lõpliku (st õige ja teadliku) valiku peab tegema ikkagi klient. Lidl on ühtlasi ka 10.–12. oktoobrini toimuva jätkusuutlikkuse festivali Impact Day kaaskorraldaja.
Tihti kerkib ka küsimus, et kas soodne saab olla kvaliteetne ja vastutustundlik. Üks põhilisi argumente, miks inimesed ei pööra jätkusuutlikkusele piisavalt tähelepanu, kui nad valikuid teevad, on arusaam, et need tooted on kallimad, ja põhiline faktor, mis kliendiotsuseid mõjutab, on siiski hind. Lidli silmis pole see väide päris tõene ja vastutustundlikke valikuid on võimalik pakkuda ka soodsalt.
„Hinda mõjutab tellitud toodete kogus ja suurtel ettevõtetel ongi võimalik pakkuda paremat hinda ilma kvaliteeti ning jätkusuutlikkust ohverdamata. Selleks on Lidlis terve jätkusuutlikkuse strateegia, mis üritab leida efektiivsust ja kokkuhoidu kõiges, millega me tegeleme. Soodne hind ei tulene kvaliteedi vähenemisest, vaid efektiivsusest äri ajamisel,“ selgitab Kiviloo.
Küsimus, kelle õlul on vastutus, siiski jääb ja vastus on tegelikult lihtne: selleks, et kauplustesse üldse tekiks rohkem, paremaid ja soodsamaid jätkusuutlikke valikuid, peab tarbija tekitama nõudluse ning nõudlust näitavad kõige paremini tarbijate endi valikud poes.
10.–12. oktoobrini toimub Tallinnas Põhjala tehases Balti- ja Põhjamaade suurim jätkusuutlikkuse festival Impact Day, kuhu koguneb üle 150 mõjuloojast kõneleja 13 erinevast riigist, et vaadata jätkusuutlikkust laiemas spektris. Eesmärk on teha sellest olulisest valdkonnast ja meie ees seisvatest võimalustest arusaamine üldsusele oluliselt lihtsamaks.
Pikemalt kuula jätkusuutliku kaubanduse teemal juba saatest!