![2019. aastal tegi oma igapäevaseid sõite autoga 377 000 eestlast. 19 aastat varem oli selliseid inimesi ligi poole vähem, 194 000.](https://images.delfi.ee/media-api-image-cropper/v1/70368a90-1ab8-11ec-9189-b1f5ed842856.jpg?noup&w=767&h=914&r=9:16&fx=0.5&fy=0.5&ch=0.8435&cw=1&cx=0&cy=0.079)
„Praegu räägitakse, et rattateid ehitatakse sõiduteede ja autokasutajate arvelt. Aga selle lause saame vastupidi pöörata ja hoopis öelda, et autokasutuse kasv on tulnud kõigi teiste liiklejate arvelt – vähendades nende ohutust, mugavust ja mõjutades liiklejate tervist,” märkis üle kümne aasta linnalise liikuvusega tegelenud Marek Rannala. Sama kinnitas transpordiameti liikuvusekspert Mari Jüssi: autoga liiklejate arv on kasvanud jalgsi ja ühissõidukitega liiklevate inimeste arvelt.
Kui 21 aastat tagasi käis jalgsi, ühissõiduki või rattaga tööl 64% eestlasi, siis üle-eelmiseks aastaks oli selliseid inimesi ligi poole vähem – 38%. Riigi 15 aasta transpordi arengukavas on nüüd seatud eesmärk, et autokasutajate hulk peab järgmise 14 aasta jooksul tugevasti vähenema. Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi koostatud dokumendis on kirjas, et 2035. aastal peab autoga tööl käijate osakaal vähenema 40%-ni.