Traditsiooniliselt on käsitaftingu meetodil vaipade tootmine väga kallis, aeganõudev ja tööjõumahukas tegevus. Vaiba aluseks olev materjal kinnitatakse raamile, selle peale joonistatakse muster või pilt (tehakse isegi eraldi vaibakunsti) ja seejärel katab inimene vaiba elektritrelli laadse püssi abil värviliste villaste lõngadega. Järgneb aeganõudev viimistlusprotsess, kus peidetakse iga lõngaots ja tasandatakse pinnad.

Sellise meetodi eelis on võimalus teha vaibale peaaegu ükskõik milline pilt või kunstiteos. Valley kliendid asuvad peamiselt Prantsusmaal, Saksamaal ja Itaalias, aga palju tehakse töid ka erinevate riikide saatkondadele ning hotellikettide presidendisviitidesse. Kokku tarnitakse vaipu 19 riiki.

Esimese roboti soetas Juhkental tootmisesse 2000ndate lõpus ja ta peab seda siiani oma ärijuhtimise karjääri suurimaks ämbriks. „Esimesed käsitaftingu robotid alles tulid turule ja me ostsime ikkagi täielikult põrsa kotis. See oli üüratult kallis, aga sobis rohkem mänguasjaks. Pusisime sellega tootmises paar aastat, aga lõpuks tegime ikkagi käsitsi edasi. Sellest jäi hinge ikka väga tugev okas,“ meenutas ta.

Vahepeal õppis Aadu poeg Ingemar ülikoolis sisearhitektiks ja tuli isa firmasse tööle. Just tema innustas isa robotitele veel üht võimalust andma ja juhib automatiseerimise protsessi siiani. Kuus aastat tagasi soetasid nad esimese roboti, nüüdseks on tellitud juba kuues. „Sel korral võtsime seda protsessi väga tõsiselt ja käisime roboti tootja juures oma kõige pretensioonikamate lõngadega. Kõike peab oma silmaga nägema ja katsuma, kõigile küsimustele peavad enne roboti soetamist vastused olemas olema,“ lisas ta.

Kallite robotite soetamine on olnud võimalik sellepärast, et ettevõte on saanud need Swedbanki kaudu liisida, nagu liisitakse autosid. „Swedbank on meile finantseerimisel igal ajal vastu tulnud, olgugi et need on väga spetsiifilised seadmed, mida oleks tegelikult pangal väga keeruline realiseerida,“ ütles Hoiupanga aegadest alates sama panga kliendiks olnud mees.

Automatiseerimine tähendab paratamatult ka inimeste koondamist, mis on Juhkentalile isiklikult olnud äärmiselt keeruline, kuid samal ajal on see rahvusvahelisel turul tootjana ellujäämiseks paratamatu. Kui tippajal, 2007.–2008. aastal töötas Valleys 84 inimest, siis toodeti vähem kui praegu, kui inimesi on 48. Eelmisel aastal oli ettevõttel vaatamata koroonakriisile tootmises rekordaasta.