„Me oleme näinud, et elektritõukerattad tekitavad liikluses täielikku kaost. Neid visatakse kõikjale, nad blokeerivad kõnniteid ja takistavad teisi liiklejaid,“ põhjendas Rootsi taristuminister Tomas Eneroth. Minister kinnitas, et ta ei sooviks e-tõukerattaid täielikult ära keelata.

Varasemalt on Rootsi valitsus üritanud tõukerataste probleeme lahendada parkimiskeeluga: tõukerattaid ohib parkida vaid aladele või seadmete sisse, mis on spetsiaalselt nende jaoks mõeldud.

Kõnniteedel sõitjatele trahv

Kui inimene sõidab pärast 1. septembrit elektritõukerattaga kõnniteel, saab ta trahvi. Kuigi trahvi täpne suurus ei ole kindel, siis jalgratturitele on sama trahv 500 Rootsi krooni ehk 48 eurot. Eneroth lisas, et ta ei soovi näha tõukerataste täielikku ära keelamist ja selleks ongi vaja neile kehtestata konkreetsed reeglid, nagu on jalgrataste puhul.

Lisaks on kolm Rootsi suurimat linna seadnud limiidi, kui palju võib nende linnaruumis elektritõukerattaid olla. Stockholmis on see arv 12000, Göteborgis 4000 ja Malmös 3750.

Eestis on elektritõukeratastega lubatud kõnniteel sõita, kuna meil ei ole piisavalt korralikku rattataristut välja arendatud.