Taskuhäälingu „Rohepöörane“ kõige hiljutisemas episoodis oli külas tallinlane Oliver Hainsalu, kes algatas petitsiooni abilinnapea Kristjan Järvani tagandamiseks.
Tallinna abilinnapea Pärtel-Peeter Pere (Reformierakond) sõnul on tunnelite ehitamine üks osa Tallinna üldise arengustrateegia, rattastrateegia, kliimakava kui ka jätkusuutliku linnaliikuvuse kava sihtidest aastaks 2035. Liiklust tunnelite ehitamisega ei sulgeta.
JÄRELVAADATAV | Kristjan Järvan: Piritalt Mustamäele saamiseks peaks Tallinna ümber maantee ehitama (292)
Linnaruumi teemadel debateerisid Natalie Mets ja Kristjan Järvan.Tallinna abilinnapea Kristjan Järvani umbusaldamiseks asuti allkirju koguma, sest kriitikute sõnul pole tema sõnad ja teod kooskõlas Tallinna arengustrateegiaga. Kas see vastab tõele või on petitsiooni algatajad väidetega liiale läinud?
ÜLEVAADE JA GRAAFIKUD | Tallinn avaldas ühistranspordi liinivõrgu ümberkorralduste plaani (166)
Täiendatud kell 13.00!Tallinna linn plaanib tänavu ühistranspordi liinivõrgus suuri uuendusi.
Kaugküttevõrku ühendatud soojuspump soojendab tulevikus 30 000 kodu elanikke ja aitab Helsingi kliimaneutraalsuse eesmärki saavutada.
Ohtlik lahendus: Tallinnas Pärnu maantee viaduktil likvideeriti rattarada (186)
Pärtel-Peeter Pere: see teeb südame raskeks.Pärnu maantee lõigust oleks võinud suveks saada euroopalik tänav, kuid transpordiamet seisis sellele vastu (277)
Aasta alguses pakkus Tallinna ruumiloome osakond välja idee luua Pärnu maanteele moodsa suvetänava lahendus. Mõte oli katsetada, kas lihtsate muudatustega saaks maantee Vabaduse väljaku ja Kosmose kino vahelisele lõigule elu sisse puhuda. Kuid Tallinna transpordiameti vastuseisu tõttu jäi suvetänava...
Euroopas on üha menukamad päikeseenergia- ja agroprojektid. Ka Soomes jagavad lambad juba päikesepaneelidega sama karjamaad. Kasu on suur, sest samal põllul saab toota nii elektrit seadmetele kui ka toitu inimestele ja veistele.
Tallinna võimuliit ei suuda rattaringluse suhtes üksmeelt leida. Ossinovski: minu jaoks ei ole siin küsimust (63)
Sügisel langetab Tallinna linnavalitus põhimõttelise otsuse, kas ja millisel kujul tuleb pealinna rattaringlus. Transpordivaldkonna eest vastutav abilinnapea avalikul rattaringlusel tulevikku ei näe.
GRAAFIK JA VIDEO | Alender: oleme kindlad, et suudame kliimakindla majanduse seaduse eesmärgid täita (250)
Täna tutvustas kliimaministeerium kliimakindla majanduse seaduse eelnõu, millega pandi kirja Eesti kliimamuutuste leevendamise ja kliimamuutustega kohanemise eesmärgid.
Prantsuse energiaettevõte EDF teatas, et võib alates 31. juulist olla sunnitud vähendama tuumaenergia tootmist Golfechi tuumaelektrijaamas, sest kuumalaine soojendab jõge, mida kasutatakse Prantsusmaa edelaosas asuva jaama jahutamiseks.
18. juulil jõustuva määrusega keelab Euroopa Liit hävitada müümata jäänud rõivaid, rõivaaksessuaare ja jalatseid. Uuest aastast tuleb tekstiilijäätmed sorteerida eraldi.
„Vähem segadust, rohkem ohutust.“ Tallinna rattateede võrk saab lähiaastatel uue ilme (172)
Vaata, kuhu tulevad Tallinna uued rattateed!Uutel rattateedel saab ummikutest mõjutamata, tervislikult ja ka ohutult vändata kooli ja tööle juba sel sügisel.
Keskkonnaamet leiab võimalusi fossiilkütuste töötlemist lubada. Keskkonnakaitsjad selle suunaga ei nõustu (45)
Uue õlitehase kompleksloa üle kohtuteed käivad keskkonnakaitsjad ja keskkonnaamet on eriarvamusel, kuidas kasvuhoonegaaside heite vähendamine ja kliimaeesmärkide saavutamine välja peaks nägema.
Seaduse eesmärk on vähendada liiklussurmade arvu, mis on viimasel ajal Austrias suurenenud.
Taastuvenergia tootmine on suurenenud. Mullu oli suurem osa Euroopa Liidu elektrienergiast roheline (28)
Tuule- ja päikeseenergia tootmise kasv koos fossiilsete kütuste kasutamise järsu vähenemise viis taastuvenergiaallikad esikohale.
Tartu elektriraudtee valmimine hilineb vähemalt seitse kuud, Elroni uued rongid ei pääse liinile (105)
Kui algselt lubas Eesti Raudtee Tallinna-Tartu raudteeühenduse elektrifitseerimisega lõpule jõuda 2025. aasta alguseks, siis nüüd räägitakse hoopis hilisemast valmimisajast.
Seoses Vanasadama trammitee rajamise uue etapiga muutub esmaspäevast, 1. juulist liikluskorraldus linnahalli ristmiku piirkonnas ning rattatee ehitamiseks suletakse ajutiselt Rannamäe tee lõik.
Värske aruanne tuvastas, et õhusaaste mõjutab inimeste tervist üha enam ja muutub üle maailma teiseks peamiseks surmajuhtumite riskiteguriks. Eriti ohustatud on alla viieaastased lapsed.
VIDEO | „See on vist Nõmme kõige kohutavam tänav.“ Linn pole 15 aastaga suutnud ohtlikule teele kõnniteed ehitada (83)
Nõmmel asuv tänavalõik on jalakäijatele aasta läbi sisuliselt läbimatu. Kohalikud on aastaid palunud linnal sinna kõnnitee ehitada, kuid seni tulutult. Nõmme kogukond ühendas nüüd jõud.
Tallinna linnavalitsus otsustas jätkata Hipodroomi ristimiku arendamist praeguseks valmis projekteeritud lahenduse järgi, sest see arvestab kõigi inimestega, sõltumata liikumisviisist ning on piisava läbilaskevõimega. Linn toetab seega arendajat projekti kiirel elluviimisel.
Elektriautod ühistranspordiradadelt minema? Kliimaministeeriumile ei paista Järvani idee meeldivat (89)
Esimesed reaktsioonid kliimaministeeriumist annavad alust arvata, et Tallinna abilinnapea Kristjan Järvani eilne ettepanek elektriautodele ühistranspordiradade kasutamine ära keelata ei leia poolehoidu.
Tuulepargile leitakse asukoht ka tõrksates valdades. Arendajad rabavad tuulikutele sobivaid alasid (192)
Vallad kehtestavad üldplaneeringuid, milles määratakse alad, kuhu arendajatel on lootust tuulepark rajada. Paremate paikade kohta esitatakse kiirelt mitu sooviavaldust.
Tallinna üks suuremaid ristmikke ehitatakse ümber – sõiduradasid jääb vähemaks, rohelust tekib rohkem (552)
Koos Tallinna hipodroomi alale uue äri- ja elukvartali ehitamisega peavad arendajad rekonstrueerima ka selle kõrvale jääva Paldiski maantee ja Hipodroomi ristmiku. Linn lasi aga projekti ümber teha sooviga vähendada sõiduradasid.
Kristjan Järvan Kristiine ristmikul: kesklinna on parkimiskohti juurde vaja, see on odavam kui suure puu istutamine (151)
Veidi üle kuu aja ametis olnud Tallinna transpordiala abilinnapea Kristjan Järvan (Isamaa) ei leia, et kuumalained oleks probleem, millega linnas tegeleda. Hobujaama trammiootajatele pole varju vaja, sest trammid käivad väga tihti.
Eestil tuleb langetada otsus, kas lubada siin tuumaenergiat toota või mitte. TalTechi ehituse ja arhitektuuri instituudi direktor professor Jarek Kurnitski ütles, et täna tundub kohatu ja aegaraiskav arutleda tuumajaama üle, kuna oleme juba valinud mahukaid investeeringuid nõudva taastuvenergia tee.
Riigikogu otsustab täna Eesti tuumaenergia tuleviku üle. Rahvasaadikud arvavad, et see on vajalik samm (294)
Täna toimub riigikogus eelnõu „Tuumaenergia Eestis kasutuselevõtu toetamine“ esimene lugemine. Roheportaal küsis eelnõu algatanud riigikogulastelt, kas ja miks nad tuumaenergiat Eestile vajalikuks peavad. Eelnõu algatanud 55 inimesest vastas seitse.
Amet andis õlitehasele loa tööd alustada. Keskkonnakaitsjad otsivad viise selle vaidlustamiseks (83)
Uut põlevkiviõlitehast rajav Enefit Power sai keskkonnaametilt loa tegevuse alustamiseks, sest amet näeb õlitehase tingimustes võimalust minna üle CO₂-neutraalsele tööstusele. Ent keskkonnakaitsjad otsivad võimalusi luba vaidlustada.
VIDEO | Jalakäijad ja ratturid ekslevad sadamapiirkonna ehitustöö keskel. „Keeruline on õiget teed leida“ (68)
Vanasadama trammiliini ehitustööd panevad jalakäijad ja ratturid võrreldes autojuhtidega kehvemasse olukorda.
Eesti Arhitektide Liidu kliimaseminaril „Kes on kliima arhitekt?“ kerkis arutelu, kas puidust hoonete ehitamine on ikka nii süsinikneutraalne, nagu oleme viimasel ajal uskunud. Kahe riigigümnaasiumi hoone süsiniku jalajälje mõõtmisel selgus, et olukord nii mustvalge ei ole.