18. juulil jõustuva määrusega keelab Euroopa Liit hävitada müümata jäänud rõivaid, rõivaaksessuaare ja jalatseid. Uuest aastast tuleb tekstiilijäätmed sorteerida eraldi.
„Vähem segadust, rohkem ohutust.“ Tallinna rattateede võrk saab lähiaastatel uue ilme (171)
Vaata, kuhu tulevad Tallinna uued rattateed!Uutel rattateedel saab ummikutest mõjutamata, tervislikult ja ka ohutult vändata kooli ja tööle juba sel sügisel.
Keskkonnaamet leiab võimalusi fossiilkütuste töötlemist lubada. Keskkonnakaitsjad selle suunaga ei nõustu (45)
Uue õlitehase kompleksloa üle kohtuteed käivad keskkonnakaitsjad ja keskkonnaamet on eriarvamusel, kuidas kasvuhoonegaaside heite vähendamine ja kliimaeesmärkide saavutamine välja peaks nägema.
Eelmise aasta juunis kehtestas Prantsusmaa ametlikult riigisiseste lühimaalendude keelu, et vähendada süsinikdioksiidi heidet. Kui palju on heitkogust selle keeluga otseselt vähendatud, ei ole teada.
Pealinn saab üle pika aja endale linnaarhitekti. Delfi uuris praeguselt Tartu linnaarhitektilt Jiří Tintěralt ja 11 aastat sama ametit pidanud Tõnis Arjuselt, mida nemad Tallinnas alustavale kolleegile soovitavad.
Tartu elektriraudtee valmimine hilineb vähemalt seitse kuud, Elroni uued rongid ei pääse liinile (105)
Kui algselt lubas Eesti Raudtee Tallinna-Tartu raudteeühenduse elektrifitseerimisega lõpule jõuda 2025. aasta alguseks, siis nüüd räägitakse hoopis hilisemast valmimisajast.
Seoses Vanasadama trammitee rajamise uue etapiga muutub esmaspäevast, 1. juulist liikluskorraldus linnahalli ristmiku piirkonnas ning rattatee ehitamiseks suletakse ajutiselt Rannamäe tee lõik.
Värske aruanne tuvastas, et õhusaaste mõjutab inimeste tervist üha enam ja muutub üle maailma teiseks peamiseks surmajuhtumite riskiteguriks. Eriti ohustatud on alla viieaastased lapsed.
VIDEO | „See on vist Nõmme kõige kohutavam tänav.“ Linn pole 15 aastaga suutnud ohtlikule teele kõnniteed ehitada (83)
Nõmmel asuv tänavalõik on jalakäijatele aasta läbi sisuliselt läbimatu. Kohalikud on aastaid palunud linnal sinna kõnnitee ehitada, kuid seni tulutult. Nõmme kogukond ühendas nüüd jõud.
Tallinna linnavalitsus otsustas jätkata Hipodroomi ristimiku arendamist praeguseks valmis projekteeritud lahenduse järgi, sest see arvestab kõigi inimestega, sõltumata liikumisviisist ning on piisava läbilaskevõimega. Linn toetab seega arendajat projekti kiirel elluviimisel.
Elektriautod ühistranspordiradadelt minema? Kliimaministeeriumile ei paista Järvani idee meeldivat (89)
Esimesed reaktsioonid kliimaministeeriumist annavad alust arvata, et Tallinna abilinnapea Kristjan Järvani eilne ettepanek elektriautodele ühistranspordiradade kasutamine ära keelata ei leia poolehoidu.
Rail Balticu valmimine on ohtu sattunud, sest projekti hinnanguline maksumus on neljakordistunud ja eelarvest on puudu 10–19 miljardit eurot, leiavad Eesti, Läti ja Leedu riigikontrollid värskelt avaldatud ühisaruandes.
Eestil tuleb 2050. aastaks renoveerida pool oma korterelamufondist, mis tähendab reaalsuses 14 000 hoone uuendamist. Eksperdid nii avalikust kui ka erasektorist rõhutavad, et energiatõhususe kõrval tuleb mõelda ka hoonete ruumikvaliteedi tõstmisele. Viimase tõttu nähakse renoveeritud hoonetes uusare...
Kristjan Järvan Kristiine ristmikul: kesklinna on parkimiskohti juurde vaja, see on odavam kui suure puu istutamine (148)
Veidi üle kuu aja ametis olnud Tallinna transpordiala abilinnapea Kristjan Järvan (Isamaa) ei leia, et kuumalained oleks probleem, millega linnas tegeleda. Hobujaama trammiootajatele pole varju vaja, sest trammid käivad väga tihti.
Eestil tuleb langetada otsus, kas lubada siin tuumaenergiat toota või mitte. TalTechi ehituse ja arhitektuuri instituudi direktor professor Jarek Kurnitski ütles, et täna tundub kohatu ja aegaraiskav arutleda tuumajaama üle, kuna oleme juba valinud mahukaid investeeringuid nõudva taastuvenergia tee.
Riigikogu otsustab täna Eesti tuumaenergia tuleviku üle. Rahvasaadikud arvavad, et see on vajalik samm (294)
Täna toimub riigikogus eelnõu „Tuumaenergia Eestis kasutuselevõtu toetamine“ esimene lugemine. Roheportaal küsis eelnõu algatanud riigikogulastelt, kas ja miks nad tuumaenergiat Eestile vajalikuks peavad. Eelnõu algatanud 55 inimesest vastas seitse.
Amet andis õlitehasele loa tööd alustada. Keskkonnakaitsjad otsivad viise selle vaidlustamiseks (83)
Uut põlevkiviõlitehast rajav Enefit Power sai keskkonnaametilt loa tegevuse alustamiseks, sest amet näeb õlitehase tingimustes võimalust minna üle CO₂-neutraalsele tööstusele. Ent keskkonnakaitsjad otsivad võimalusi luba vaidlustada.
VIDEO | Jalakäijad ja ratturid ekslevad sadamapiirkonna ehitustöö keskel. „Keeruline on õiget teed leida“ (68)
Vanasadama trammiliini ehitustööd panevad jalakäijad ja ratturid võrreldes autojuhtidega kehvemasse olukorda.
Eesti Arhitektide Liidu kliimaseminaril „Kes on kliima arhitekt?“ kerkis arutelu, kas puidust hoonete ehitamine on ikka nii süsinikneutraalne, nagu oleme viimasel ajal uskunud. Kahe riigigümnaasiumi hoone süsiniku jalajälje mõõtmisel selgus, et olukord nii mustvalge ei ole.
Keskkonnainvesteeringute keskus ja kaubaratta ostuks toetust taotlenud Mikk Niinemäe püüavad kohtus selgeks teha, kummal on õige arusaam toetuse aluseks olevast määrusest.
Kes vassib: Tallinna linnavalitsus kärpis kauaoodatud kergliiklustunneli pelgalt jalakäijate tunneliks (57)
Tallinna linnavalitsus on juba aastast 2021 kavandanud uue raudtee alt läbi mineva kergliiklustunneli ehitamist Paldiski maantee ja Tehnika tänava vahele, et nii jalakäijatel kui jalgratturitel oleks praegusest märksa mugavam raudtee alt läbi pääseda. Paraku on uus linnavalitsus teadmata põhjustel o...
Elektri börsihind on Eestis viimasel ajal üha sagedamini sarnanenud kaameliküüruga, sest turul teeb hinda päikeseenergia.
Tartu trammiliikluse ideed on arutatud juba aastaid, kõige viimati lausa 2021. aastal. Mis on saanud plaanist edasi?
Aprilli lõpus pikenes Tartu–Koidula reisirongiliin Piusani ja Tartu–Koidula–Piusa liin saab puhkepäevadeks lisareisi, ent sellega Elroni tänavused ambitsioonid ei piirdu. Sügisest saab rongiga mugavalt ka Riiga.
KAS OLEME VALMIS? | Tulevikus võib Eesti varustada elektriga ka Saksamaad, kuid halvimal juhul maksavad selle võimaluse kinni meie tarbijad (228)
Kas edaspidi tagavad meile lambivalguse ja toasooja peaasjalikult meretuulepargid, tuumajaam, salvestid või targad tarbimist juhtivad lahendused, näitab aeg. Üks on selge: et kõik see järgmise 10–15 aasta jooksul võimalikuks saaks, on vaja raha. Võtmeküsimus on, kes maksab.
Oliver Hainsalu: auto on privileeg mis tuleb teiste liiklejate mugavuse, ohutuse ja elude arvelt (427)
PÄEVA FOOKUS | Autostumine on probleem ja me peame sellega tegelema. See rikub (linna)keskkonda ja meie kõigi tervist - rohkemgi kui me seda arvame. Eriti häbematu on selle probleemi poliitiliseks keeramine.
PÄEVA FOOKUS | Oled täitsa õigel teel, Kristjan, kuigi detailid vajavad veel sättimist!
Nördinud Anu Saagim Tallinna liiklusest ja tänavatest: ma ei tea, mis eestlastel viga on... (53)
Saagim: meie linn on s*tane, olgem ausad„Vikerhommikus“ käisid külas Tallinna abilinnapea Kristjan Järvan ja bravuuritar Anu Saagim, kes mõtisklesid Tallinna liikluse üle. Saagim, kes on kõva jala kõndimise entusiast, ütles, et Eesti pealinna tänavad on koledad. „Meie linn on sitane, olgem ausad. Mitte keegi ei pese neid tänavaid. Ma ei t...
VIDEO | „See on täielik jama.“ Arhitekt toetab linnaruumis kohalikke inimesi, kuid teeb Tallinna otsused põrmuks (88)
Kiirem sõidukiirus = sujuvam liiklus?Nurisemist Tallinna linnaruumi üle kuuleb pidevalt ning kord ei olda rahul väheste rattateedega ning kord hoopis liiga aeglase sõidukiirusega. Delfi TV küsis inimestelt, mida nemad Tallinna linnaruumis muudaksid.