Rohepöörde varjukülg: tarbijate südametunnistuse valedega kergendamine ehk rohepesu
(32)Puudulik regulatsioon ja teadmatus loovad olukorra, kus ettevõtted eksitavad tarbijad keskkonnaalaste väidetega.
Kliimakriisis maailmas tahavad kõik tunda ennast keskkonnasõbralikuna ning teha otsuseid, mis lasevad öösel hästi magada. Seda kihku kasutavad aga ära tootjad, kes lubavad keskkonnasõbralikkust vaid näiliselt, oma tootmises midagi muutmata või mõjukaid samme astumata. Kui su käsi on kunagi haaranud kiirmoe poes mahepuuvillasärgi järele või oled tanklas autopaaki lasknud kliimasäästliku märgiga kütust, siis oled tõenäoliselt langenud rohepesu ohvriks.
Lihtsalt öeldes on rohepesu petlik turundusvõte, mis esitleb keskkonnasõbralikuna midagi, mis seda pole. Advokaadibüroo TGS Baltic advokaat Mari Anne Rohtla seletas, et rohepesu on seotud keskkonnaalaste väidete kasutamisega, mis võib tähendada eksitavat reklaamlauset või ökomärgist, ent ka lubadusi ettevõtte jätkusuutlikumaks muutmise kohta, mida ei täideta.