Ossinovski: Tallinna kesklinna rattateede põhivõrk saab mõne aastaga valmis
(10)Tallinn plaanib värske eelarvestrateegia kohaselt ehitada lähiaastatel terviklikult välja rattateede põhivõrgu kogu kesklinnas.
Tallinna kliimakava seab eesmärgiks pealinna transpordiheitmete vähenemise kümnendi lõpuks 72 protsendi võrra. Eesmärgi saavutamine eeldab isikliku sõiduauto kasutuse vähenemist, mis omakorda eeldab rattataristu ja ühistranspordivõrgu arendamist.
Tallinna koalitsioonilepingu kohaselt kiirendatakse rattastrateegia elluviimist ning kinnitatakse investeeringute kava, mis seab prioriteediks kesklinna põhivõrgu välja ehitamise ja kooliteede turvalise ühendamise rattateede põhivõrguga.
Tallinna Linnavolikogu esimehe Jevgeni Ossinovski sõnul on uute rattateede rajamisel võtmesõnaks teekondade jätkuvus ning rattateid tuleb rajada viisil, et need oleksid omavahel ühendatud ning võimaldaksid liikuda kodu, kooli ja töö vahel sujuvalt ja ohutult. „Mul on hea meel, et oleme leppinud kokku ambitsioonika kava rattateede arendamiseks,“ ütles ta. Ossinovski hinnangul on terviklik rattateede võrk oluline samm autostumise vähendamise ja säästva liikuvuse suunas. „Paljud autoga liiklejad oleksid valmis kasutama igapäevasteks sõitudeks jalgratast, kui oleks turvaline ja mugav taristu,“ ütles ta.
„Loomulikult rajame korralikud rattateed terviklikult rekonstrueeritavatele tänavatele, seda nii Vana-Kalamaja, Jõe-Pronksi kui Lastekodu tänavatele,“ selgitas Ossinovski. „Ent korralike rattateede rajamiseks ei ole ilmtingimata vaja oodata tänava rekonstrueerimist - ka kiirete lahendustega on võimalik saavutada hea tulemus, nagu kinnitas sellel aastal rajatud Toompuiestee rattaradade lahendus,“ rääkis ta.
Eelarvestrateegia aastateks 2023-2026 läbis eelmisel nädalal linnavolikogus esimese lugemise.