Tallinna linnavolikogu keskkonna- ja kliimakomisjoni juht Maris Hellrand ütles, et planeeritav muudatus on ette nähtud ühenduste parandamiseks ka Tallinna rattastrateegias, kuid hoolimata rattaekspertide aastatepikkustest püüdlustest on see võimalus seni antud vaid üksikutel tänavatel – Väike-Ameerika, Magasini, Leete, Herne. „Need näited on õnneks tõestanud, et see kiire ja soodne lahendus on ka turvaline, sest ratturitega registreeritud õnnetusi seal ei ole,“ täpsustas ta.

„Kui seni on muutus sündinud vaid kohalike elanike algatusel, siis nüüd võtab Tallinna Transpordiamet selle küsimuse ise süsteemselt ette,“ ütles Hellrand, kelle sõnul lubasid koosolekul osalenud abilinnapea Tanel Kiik ja Transpordiameti juhataja Andres Harjo, et vähemalt kümmekonnal ühesuunalisel tänaval lubatakse juba hiljemalt järgmise aasta esimeses pooles ratturitele kahes suunas liikumine.

„Linnaratturid on kaardistanud Tallinnas kümneid tänavaid, kus praegu sunnib sissesõidukeeld mõnesajameetrise teekonna asemel ette võtma kilomeetrise ringi või rikkuma seadust,“ selgitas kogenud linnarattur Karel Zova, kes tutvustas komisjonis kaardistatud tänavaid ja teiste suurlinnade kogemusi.

„Minu eesmärk on see muutus sisse viia võimalikult paljudel tänavatel võimalikult kiire aja jooksul, sest ratturid on seda muutust palunud aastast 2009,“ rääkis Tallinna linnavolikogu keskkonna- ja kliimakomisjoni juht Maris Hellrand. Ta lisas, et nüüd, kui Tallinnal on konkreetsed eesmärgid, et inimesed auto asemel oma igapäevasõitudeks rohkem rattaid ja ühistransporti kasutaks, on see lihtsalt teostatav ja odav samm, millega rattasõit mugavamaks, kiiremaks ja ohutumaks teha.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena