Ninaosa keskmesse paigutatud võrdlemisi suurt Nissani logo ümbritseb brändi disainile omane V-kujuline iluvõre, mille läikiva raami disain pikeneb ka kapoti kerejoonteks ning ühineb veidi ka esituledega. Bumerangikujulised LED-esituled on omapärase välimusega ning valgustavad ka teed suurepäraselt. Stangel leiame veel pikliku õhuava alläärel ning funktsionaalsed õhuvoolu suunavad avad külgedel. Eelmise generatsiooniga võrreldes on nina üldilme muutunud küll ümaramaks, kuid detailid futuristlikult kandilisemaks.

Külgvaatel säilib mudeli ümarus, kuid olenemata sellest on küljel siiski ka tugevamaid ja rõhuvamaid kerejooni. Futuristlikust esitulest kulgeb kerejoon läikiva aknaraamini ning uste alaosas on ka kergelt mitmekülgsust. Tahapoole liikudes muutub küll siluett kergelt kupeelikuks, kui katus ning tagaaken langema hakkavad, kuid kindlasti mitte piisavalt, et Qashqai kupeemaasturite hulka liigitada.

Qashqai kuuest disainist koosnev veljevalik ulatub 17 tollist 20ni. Vaid 17-tolliste velgede disain on veidi liiga täidetud ning monotoonne, kuid suurematel lisandub hallile ka musta tooni ning kujundus muutub ka õhulisemaks. Suuruse osas piisas mudelile juba ka 19-tollistest, kuid parim ilme komplekteerub siiski suurimate valuvelgedega.

Tagaküljel on disain aga vaoshoitud ning isegi veidi nurgelisem kui ülejäänud küljed. Tagatulede sisedisainis kajastub taas bumerangi kuju. Väljalase on küll võrdlemisi ära peidetud, kuid imitatsioonide asemel on lihtsa disainiga stangele lisatud vaid natuke mitmetonaalsust.

Qashqai oli esimene mudel, mis sai interjööri poolel täielikult uue ilme, mis on tänaseks jõudnud ka uue Ariya ja X-Trailini. Salong on avar ja ruumikas ning sinise ja musta nahaga kombineeritud disain omapärane ja stiilne. Lahendused väga kasutajasõbralikud ning enamikud funktsioonid läbi mõeldud. Materjalid on kvaliteetsed ning ehituskvaliteet oma hinnaklassis konkureerival tasemel.

Baasvarustuses saab Qashqai manuaalselt reguleeritavad tekstiilist istmed, kuid varustusastet kergitades asendub tekstiil nahaga ning lisandub ka elektriline reguleerimine mälu- ning massaažifunktsiooniga. Omas hinnaklassis on tegemist kindlasti ühtede parimate istmetega. Need toetavad asendit, võimaldavad reisijatel mugava asendi leida ning ka massaaž kujutab endast enamat kui vaid ühe nimmetoe edasi-tagasi liikumist.

Salongi suuruse tõttu on Qashqais ka reisijatele üpris palju ruumi, mille tulemusel mahuvad pikiteljel üksteise taha peaaegu ka kaks kahemeetrist. Ka pearuumi on kõikjal küllaga ning nõnda ongi Qashqai ka suurepärane valik näiteks pereautoks. Esemete hoiustamiseks on mudeli keskkonsoolis kaks topsihoidjat, juhtmevaba laadija kliimapaneeli all ning kahetasemeline laegas käetoe all. Pagasiruumi on Qashqais kokku 504 liitrit, mis jääb küll konkurentidele veidi alla, kuid on igapäevasteks vedamisteks täiesti piisav.

Qashqai madalaim varustusaste hõlmab endas lihtsat raadiosüsteemi väikese kuvariga armatuuri ülaosas, kuid vingemate varustustega ulatub samast kohast välja 8- või 12,3-tollise puuteekraaniga multimeediasüsteem. Asetuselt on ekraan käeulatuses ning ei jää sõites juhi vaatevälja. Mugavamaks kasutamiseks on ekraani külgedel rullikud ning all kiirteenupud. Tarkvaraliselt on näha sarnasust Nissani vanema süsteemiga, kuid graafikad on muutunud stiilsemaks ning üldilme kaasaegsemaks. Süsteem on kiire, loogiline ja kasutajasõbralik ning toetab Android Autot ja Apple Carplay’d. Viimast lausa ka juhtmevabalt. Sarnaselt demosõidukile saab kõrgeim varustusaste Bose helisüsteemi, mis kõlab olenemata helitugevusest väga selgelt ja dünaamiliselt. Qashqai armatuuri keskele asetatud kliimapaneel on selgesti mõistetav, kuid üpris lihtsa disainiga. Nupud asetsevad paneelil ebaühtlaselt ning visuaalselt tundub lahendus veidi poolik. Kasutamine on aga üheselt mõistetav ja lihtne.

Sõiduandmete kuvamiseks saab Qashqai rooli taha 12.3-tollise ekraaniga täisdigitaalse näidikutabloo. Tegemist on üllatavalt hea süsteemiga, mille suur ekraan võimaldab tarkvaral püsida stiilipuhas, kuvades samal ajal rohkelt informatsiooni. Graafikad on omapärased ning juhile on jäetud ka isikupärastamise ruumi nii kuvatava info kui kuva tüübi valiku näol. Mudelile on saadaval ka selge pildiga suur HUD-esiklaasinäidik.

Kolmekodaraline rool on juba võrdlemisi madalast varustusest nahkkatte ja soojendusega. Disain väljendab küll veidi nagu oleks tegemist mõne tarbe- või maastikusõidukiga, aga kasutuselt on rool tugev, kvaliteetne ning väga mugav käes hoida. Suurus on vastavuses mudeli suurusega ning reguleerimine võimaldab kõigil rooli mugavasse asendisse paigutada. Vasakpoolsel roolikodaral on multimeedia ja näidikutabloo nupud ning parempoolsel juhiabiliste ja käed-vaba süsteemi nupud. Mugavat kasutamist toetavad nuppude loogiline asetus ning nuppude vähesus.

Testsõiduki puhul oli tegemist Nissan Qashqai e-POWERiga, mis kategoriseerub EREV (Extended Range Electric Vehicle) elektrisõidukite hulka. Nimelt on Qashqai e-POWERil kapoti all tavaline 1.5-liitrine kolme silindriga bensiinimootor, mis aga rataste vedamise asemel, opereerib elektrimootorit keerutades generaatorina, millega laetakse masina liitiumakut. Rattaid keerutab ning masinat veab edasi aga 140-kilovatine elektrimootor. Seega kombineerib e-POWER tehnoloogia sisepõlemismootori optimaalsuse ja elektrimootori sõiduomadused ja efektiivsuse, mille tulemusel pakub Qashqai e-POWER ka väga omapäraseid ja üllatavaid sõiduomadusi. Hübriidina toetab Qashqai e-POWER ka rekuperatsiooni, mis võimaldab elektrimootorite pidurdusega liikumisenergiat taaskasutada.

Kasutades liikumiseks vaid elektrimootoreid, on Qashqai e-POWER krapsakuselt väga elektriautolik, reageerides pedaalimistele otsekoheselt ning kiirendades lineaarselt ja ilma käiguvahetuste jõnksatusteta. Olenemata sisepõlemismootori olemasolust on sõit ka mõnusalt vaikne. Roolimine on pigem kerge, mis teeb linna vahel sõitmise väga lihtsaks ja mugavaks. Vedrustus laseb küll kerel veidi kalduda, kuid olenemata sellest on roolis üpris enesekindel ja turvaline tunne. Samuti saab vedrustus väga hästi hakkama teekonarlustega, mida pole sõites pea üldse tunda. Nähtavus on Qashqai salongist välja hea ning manööverdamistel aitab gabariite tajuda ka selge kuvaga 360-kraadine kaamerasüsteem, mis võimalikke takistusi aitab tuvastada.

Qashqai juhiabiliste hulgas on esikokkupõrke hoiatussüsteem, tagant ristsuunas läheneva liikluse, pimenurga ning sõiduraja jälgimine, automaatsed kaugtuled, adaptiivne püsikiirusehoidja, liiklusmärkide ja liikuvate objektide tuvastamine, eesmised ja tagumised parkimisandurid ning 360-kraadine kaamerasüsteem.

Qashqai on võrdlemisi hea valik üheks igapäevaseks autoks, kui otsid stiilse, kuid tagasihoidliku välimusega linnamaasturit. Mudel on igati sobilik ka pereautoks, sest nii salongis kui ka pagassis on omajagu ruumi. Turvalisuse tagavad moodsad turvalahendused ja juhiabilised ning mugavuse kaasaegsed tehnoloogiad ja avar salong.

Jaga
Kommentaarid