Protesti ühe korraldaja Imre Treufeldi sõnul ajendas neid meeleavaldus korraldama asjaolu, et Tallinn on jalakäijate jaoks ohtlik koht. „Protesti eesmärk on, et linnavalitsus pikendaks fooritsükleid jalakäijate jaoks, et nad saaksid ühekorra magistraale ületada. Et nad ei peaks ohutusaarel seisma ja enda elu pärast kartma,“ selgitas ta. Lisaks soovitakse, et iga valgusfoori juures oleks ajaloendurid, et jalakäijad teaksid, kui kaua neil on aega magistraali ületamiseks.

Ohtlik laste koolitee

Meeleavaldus toimub Pärnu maantee ja Liivalaia ristmikul. Konkreetse asukohast valisid korraldajad seetõttu, et kohalike elanike sõnul on selles piirkonnas ristmike ületamine ohtlik, eriti just laste jaoks, kes seal lähistel koolis käivad, rääkis Treufeld. Kohalikud on murega ka linnavalitsuse poole pöördunud, kuid linn ei ole aasta jooksul reageerinud, märkis ta.

Sellel ristmikul on Treufeldi sõnul olnud mitmeid juhtumeid, kus inimene on napilt kokkupõrkest pääsenud. Ta tõi ühe konkreetse näite: „Ema läks kahe väikese lapsega üle Suur-Ameerika tänava, kus on keskel ohutussaar. Väiksem laps oli tal vankris, aga suurem laps oli rattaga. Nad läksid ühest tänavapoolest üle ja ema vankriga jäi ohutusaarel seisma. Suurem laps aga ei märganud, et teine foor oli veel punane. Ta liikus edasi ja sattus suure hooga liikuvate autode ette. Napilt läks, et laps tõmmati autode eest ära ja ta ellu jäi.“

Svet: jalakäijate turvalisus on prioriteet

Tallinna abilinnapea Vladimir Svet kommenteeris, et Tallinna linna jaoks on prioriteediks jalakäija turvalisus ja ühistranspordi sujuv liiklus. „Olen igati nõus, et jalakäija teeületus peaks olema sujuv ja ajaliselt adekvaatne ka aeglasema, näiteks eaka jalakäija vajadusele. Püüame selle poole nii palju kui võimalik.“ Samas täiendas ta, et küllap on siiski arusaadav, et mõnikord peab ka bussidel ja autodel võimaldama üle ristmiku liikuda: täpselt välja arvutatud ja seadistatud fooritaktiga saab tagada, et liiguvad ka bussid, mitte ainult jalakäijad.

Tallinna linna jaoks on prioriteediks jalakäija turvalisus ja ühistranspordi sujuv liiklus.

Vladimir Svet

Pärnu maantee ja Liivalaia tänava ristmikust rääkides tõdes ta, et tegemist on kohaga, kus käib väga intensiivne liiklus. „Arvestades, et selles piirkonnas asub mitu haridusasutust, oleme ette võtnud mitmeid samme koolilaste turvalisuse parandamiseks: on keelatud vasakpööre Pärnu maanteelt Tatari tänavasse, muudetud Vineeri fooride takte, rajatud uusi kõnniteed ja kõnniteed on piiratud postidega. Kindlasti vaatame ka mainitud ristmiku fooritaktid veel korra üle, kui suuremad ehitustööd Kesklinnas läbi.“

Svet loetles ette tegevusi, mis linnavalitsuses on plaanis, et linnaliiklus oleks ohutum: langetame Kesklinnas tänavatel piirkiirust ning pöörame jalakäijate mugavusele tähelepanu ka tänavate rekonstrueerimisel, näiteks laiendame kõnniteid, takistame autode peatumist ja parkimist kõnniteedel ning loome sõidu- ja kõnniteest füüsiliselt eraldatud jalgrattateed.

Ta tõi ka mõned näited, kus ohutumat linnaruumi võib kohada. „Kesklinnas on need muudatused peagi silmaga nähtavad Pronksi ja Jõe tänavatel ning nendel tänavatel, mida läbib uus Vanasadama trammiliin. Pronksi tänava ja Narva maantee ristmikule loome ka uut ülekäiku, mida praegu ristmiku Pirita poolsel küljel polegi. Jagatud ja eelkõige jalakäija vajadustest lähtuv tänavaruum tuleb Vana-Kalamaja tänavale, mille rekonstrueerimine jõuab peagi lõpule.

Lisaks tõi Svet esile, et jalakäijad tuuakse mitmes kohas maa peale tagasi: pärast uue trammiliini valmimist saavad jalakäijad Kaubamaja ristmikku ületada maa peal ning Balti jaama juures ei pea varsti enam tunnelisse minema vaid saab Kalamajast Vanalinna Toompuiesteed ületades otse, uue maapealse ülekäiguraja abil.

Piirkonna kool toetab protesti

Sotsiaalmeedias avaldas meeleavaldusele toetust ka Pärnu maanteel asuva Tallinna Ühisgümnaasiumi koolipere, kes kutsus protestil osalema kõiki, kellele läheb korda liiklusohutus kooli ümbruses. Postituses tuuakse välja, et jalakäijate ohutus on olnud ka kooli töötajate ja lapsevanemate mure pikki aastaid.