Eesti Vesinikutehnoloogia Ühingu tegevdirektori Ain Laidoja sõnul ei ole ilma rohelise vesinikuta võimalik kliimaeesmärke saavutada. „Transpordisektoris pakub vesinikutehnoloogia alternatiivi akutehnoloogiale, konkureerides null-heitega sõidukite kategoorias. Elektribussidel nii linnades kui ka linnadevahelises bussitranspordis on omad eelised nii aku kui ka vesinikutehnoloogia kasutamisel. Toome Eestisse vesinikubussi demosõitudeks, et näidata valmidust osalemaks puhta ja kliimasõbraliku ühistranspordi pakkumise konkurentsis võrdsetel tehnoloogianeutraalsetel alustel““ lisas Laidoja.

Esmaspäeval, 2. oktoobril toimub Kadaka tee 62A konverents „Puhta sõiduki ümarlau““, kus saab tutvuda vesinikubussiga ning arutatakse väljakutseid transpordisektoris teel kliimaneutraalsuseni. Konverentsil tutvustatakse vesinikutehnoloogiaid, mis võimaldavad peatselt vähendada märgatavalt CO2 emissiooni nii Eestis kui ka ülemaailmselt.

Vesinikubuss tuleb Eestisse JIVE2 projekti raames, milles tutvustatakse vesinikubussi ja selle tehnoloogiat Poolas, Leedus, Lätis ja Eestis.