Milano on üks Euroopa suurima õhureostusega linnasid. Metropoli õhus on väikseid osakesi neli korda Maailma Terviseorganisatsiooni soovitusest enam. WHO loeb turvaliseks tasemeks 5 μg/m3 (mikrogrammi kuupmeetrile), ent Milano õhus on osakesi 19,7 μg/m3.

Sellega võitlemiseks tegi metropoli linnapea Giuseppe Sala ettepaneku kaotada linnasüdamest erasõidukid. „See on väike asi, ent samas ajalooline,“ ütles Sala. „Ma ei ole kapitalismivastane, kuid superautode paraad kesklinnas, millele pole parkimiskohti, ei saa jätkuda,“ lisas ta.

Sala andis mõista, et selliseid reforme tuleb veel. Ta ütles, et paljud moemajad piirkonnas, kus keeld jõustatakse, toetasid tema ettepanekut ja tegid isegi ettepaneku muuta piirkond ligipääsetavaks vaid jalakäijatele.

Keelu jõustamiseks paigaldatakse linnasüdamesse kaamerad, mis salvestavad liiklust. Neid, kes tabatakse lubamatult piirkonda sisenemast, ootab trahv, kuigi linnapea ei täpsustanud selle summat. Keelust on vabastatud garaažiga elanikud ning taksod ja ühistransport.

Stockholmis hakkab sarnane keeld kehtima tuleva aasta lõpus

Ärileht on varem kirjutanud, et Stockholm kehtestab tuleva aasta viimasest päevast ühes linnaosas väheste heitgaaside tsooni, kuhu pääsevad vaid elektri- või hübriidautod, et parandada linna õhukvaliteeti. Nimelt on ka Rootsi pealinn olnud õhukvaliteediga hädas ning sellel on olnud tagajärgi nii väikelastele kui vanuritele. Stockholm plaanib tulevikus ka väheste heitgaaside tsooni laiendada.